Všeobecné obchodné podmienky pre E-shop
(ďalej len „VOP“ v príslušných gramatických tvaroch)
1. PREDMET ÚPRAVY
1.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti objednávateľa a prevádzkovateľa obchodného systému Dante Caffé (ďalej len "dodávateľ" alebo len „dodávateľ“ v príslušných gramatických tvaroch) pri uzatváraní kúpnych zmlúv prostredníctvom internetu, cez e-shop umiestnený na internetovej stránke www.dantecaffe.sk.
2. DEFINÍCIE
2.1. Pojmy definované v tomto článku 2., majú pre účely týchto VOP nasledovný význam:
2.2. E-Shop. E-Shop je internetový obchod dodávateľa umiestnený na stránke www.dantecaffe.sk umožňujúci objednávanie tovaru ponúkaného dodávateľom na uvedených stránkach a ich následný nákup.
2.3. Registrácia. Registrácia je úkon, ktorého výsledkom je vyplnený elektronický formulár obsahujúci polia s údajmi o objednávateľovi vrátane osobných údajov. Údaje označené hviezdičkou sú povinné údaje, ktorých vyplnenie je nevyhnutné pre úspešnú registráciu objednávateľa. Registrácia je podmienkou využívania E-Shopu a spájajú sa s ňou ďalšie výhody poskytované dodávateľom (zľavy, pravidelné informovanie o zľavách a akciách).
2.4. Objednávateľ. Objednávateľom je fyzická osoba spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar cez E-Shop a uzavrieť s dodávateľom kúpnu zmluvu na tovar ponúkaný cez E-Shop a ktorá za tým účelom riadne vyplnila a cez E-Shop odoslala záväznú elektronickú objednávku a doručila ju dodávateľovi. Za objednávateľa právnickú osobu koná jej štatutárny orgán alebo iný poverený zástupca.
2.5. Oprávnená osoba. Oprávnenou osobou je osoba, odlišná od objednávateľa, uvedená v záväznej objednávke ako osoba, ktorej má byť objednaný tovar doručený.
2.6. Objednávkový formulár. Objednávkový formulár je elektronický formulár obsahujúci osobné údaje objednávateľa, príp. oprávnenej osoby, označenie objednaného tovaru, kúpnu cenu objednaného tovaru vrátane DPH, miesto dodania, spôsob doručenia (prepravy) tovaru, cenu za doručenie (prepravu) tovaru do miesta dodania prípadne ďalšie podmienky.
2.7. Aktuálna ponuka tovaru. Aktuálna ponuka tovaru je ponuka tovaru zverejnená na internetovej stránke www.dantecaffe.sk, ktorá obsahuje najmä textové označenie tovaru (napr. názov, zloženie, farba, atď.) a informáciu o aktuálnej cene. Zmeny aktuálnej ponuky tovaru (vrátane cenových zmien) sú účinné od momentu ich zverejnenia na internetovej stránke www.dantecaffe.sk . Na kúpne zmluvy uzavreté pred príslušnou zmenou aktuálnej ponuky tovaru sa táto zmena nevzťahuje. Tovarom sú najmä kávovary a ich príslušenstvo, iné spotrebiče, kávové a čajové kapsule, kapsule s instantnými nápojmi, zrnková káva, mletá káva, čokoláda, smotana do kávy, cukor, ďalšie pochutiny a iné.
3. UZATVÁRANIE KÚPNYCH ZMLÚV
3.1.Tieto VOP sa netýkajú prípadov, keď si objednávateľ zvolí formu nadobudnutia kávovaru alebo iného spotrebiča prenájmom alebo zvýhodneným nákupom (napr. kúpa kávovaru za 1 €). Tieto prípady rieši osobitná kúpna zmluva, resp. zmluva o prenájme hnuteľnej veci.
3.2. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy, na základe ktorej dodávateľ dodá objednávateľovi objednaný tovar (ďalej len „Kúpna zmluva“), dochádza na základe návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, ktorým je záväzná elektronická objednávka objednávateľa podľa bodu 2.6. VOP a prijatia návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany dodávateľa. Prijatie návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy sa uskutočňuje prostredníctvom potvrdenia objednávky zo strany dodávateľa formou e-mailovej správy zaslanej na adresu elektronickej pošty objednávateľa uvedenej v elektronickej objednávke podľa bodu 2.6. VOP .
3.3. Návrh na uzavretie zmluvy (objednávka). Návrhom na uzavretie zmluvy je elektronická objednávka objednávateľa podľa bodu 2.6. VOP adresovaná dodávateľovi. Objednávku možno uskutočniť najmä vyplnením objednávkového formuláru na internetovej stránke www.dantecaffe.sk a jeho odoslaním cez E-Shop, ale aj telefonicky alebo osobne.
3.4. Objednávka obsahuje tiež:
a. vyhlásenie potvrdzujúce, že sa objednávateľ oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a v celom rozsahu a bez akýchkoľvek výhrad súhlasí s týmito podmienkami,
b. vyhlásenie o tom, že bol poučený o možnosti odstúpiť od kúpnej zmluvy,
c. udelenie bezvýhradného súhlasu s použitím svojich osobných údajov v súlade so zákonom č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov pre interné účely dodávateľa,
d. vyhlásenie, že všetky ním uvedené údaje sú pravdivé.
3.5. Návrh na uzavretie zmluvy zaniká:
a. odmietnutím návrhu objednávateľa zo strany dodávateľa,
b. uplynutím 7-dňovej lehoty na prijatie návrhu,
3.6. Prijatie návrhu na uzavretie zmluvy. Prijatie návrhu na uzavretie zmluvy je včasné písomné vyhlásenie dodávateľa spísané vo forme e-mailovej správy adresované objednávateľovi, v ktorom dodávateľ potvrdzuje, že návrh objednávateľa na uzavretie zmluvy prijíma. Včasné prijatie návrhu nadobúda účinnosť okamihom doručenia prijatia návrhu objednávateľovi na E-mailovú adresu uvedenú v objednávkovom formulári. Mlčanie alebo nečinnosť dodávateľa nemajú za následok prijatie návrhu.
3.7. Objednávateľ nemá nárok na uzavretie Kúpnej zmluvy. Dodávateľ je oprávnený odmietnuť návrh na uzavretie zmluvy aj mlčky bez uvedenia dôvodu/nečinnosťou, t.j. ak nereaguje na objednávku do 7 dní odo dňa jej doručenia.
3.8. Okamih uzavretia Kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá okamihom, keď prijatie návrhu na uzavretie zmluvy nadobúda účinnosť, teda okamihom doručenia prijatia návrhu objednávateľovi. Predmetom uzavretej Kúpnej zmluvy je záväzok dodávateľa dodať objednávateľovi tovar do určeného miesta dodania a záväzok objednávateľa tovar v mieste dodania v dohodnutom čase prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu a prepravné.
3.9. Zmena objednávky po uzavretí Kúpnej zmluvy. Akákoľvek zmena objednávky po uzavretí Kúpnej zmluvy je návrhom na zmenu obsahu Kúpnej zmluvy a je možná len po vzájomnej dohode objednávateľa a dodávateľa. Návrh na zmenu obsahu Kúpnej zmluvy nie je dodávateľ povinný prijať. V prípade, že dodávateľ tento návrh prijme, môže si účtovať poplatky na krytie nákladov, ktoré zmenou vznikli.
4. KÚPNA CENA TOVARU
4.1. Kúpna cena za objednaný tovar je uvedená v aktuálnej ponuke, v objednávke, ako aj v potvrdení objednávky, ktoré je prijatím návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany dodávateľa. Kúpna cena vždy zahŕňa aj DPH a je uvedená v mene Euro.
4.2. Kúpna cena tovaru nezahŕňa náklady na prepravu tovaru zo skladu/predajne/prevádzky dodávateľa do miesta dodania, ktoré budú objednávateľovi účtované osobitne podľa spôsobu prepravy tovaru do miesta dodania, ktoré si objednávateľ zvolil.
4.3. Po uzavretí Kúpnej zmluvy sa objednávateľ zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu dodávateľovi, a to niektorým z nasledujúcich spôsobov, spomedzi ktorých je objednávateľ oprávnený vybrať si pri objednávaní tovaru:
a. platba na účet poskytovateľa platobnou kartou pred dodaním tovaru
b. platba na účet poskytovateľa prevodným príkazom pred dodaním tovaru
c. dobierka - platba v hotovosti pri prevzatí tovaru: platba kuriérovi („na dobierku“) pri prevzatí tovaru
4.4. Záväzok objednávateľa zaplatiť kúpnu cenu je splnený momentom pripísania kúpnej ceny na bankový účet dodávateľa uvedený v potvrdení prijatia objednávky. Pri platbe na bankový účet dodávateľa sa objednávateľ zaväzuje uviesť údaje uvedené v potvrdení prijatia objednávky s osobitným poukazom na správnosť čísla bankového účtu dodávateľa, variabilného symbolu a sumy vo výške zodpovedajúcej súhrnu kúpnej ceny za objednaný tovar a prepravného. Objednávateľ berie na vedomie, že v prípade uvedenia nesprávneho variabilného symbolu nemusí elektronický systém priradiť pripísanú platbu k jeho objednávke.
5. ČAS DODANIA (DODACIA LEHOTA)
5.1. Dodacia lehota, v ktorej je dodávateľ povinný dodať objednávateľovi tovar je uvedená v potvrdení objednávky. Pokiaľ nie je v potvrdení objednávky uvedené inak, zaväzuje sa dodávateľ dodať tovar objednávateľovi najneskôr v lehote 15 dní od dňa potvrdenia prijatia objednávky, ak VOP a/alebo potvrdenie prijatia objednávky neustanovujú inak.
5.2. S rôznymi spôsobmi dodania tovaru, resp. jeho prepravy do miesta dodania sa spájajú odlišné dodacie lehoty. Pri výbere spôsobu dodania tovaru je objednávateľovi poskytnutá vždy informácia, aká dodacia lehota sa s daným spôsobom prepravy spravidla spája.
5.3. Pri výbere spôsobu zaplatenia kúpnej ceny na účet dodávateľa začína dodacia lehota plynúť od pripísania kúpnej ceny na bankový účet dodávateľa za podmienky, že objednávateľ pri platení uviedol správny variabilný symbol. V prípade uvedenia nesprávneho variabilného symbolu začína dodacia lehota plynúť až od priradenia platby k objednávke objednávateľa.
6. MIESTO DODANIA
6.1. Miestom dodanie je adresa, ktorú objednávateľ uviedol v objednávke ako miesto dodania a dodávateľ ju ako miesto dodania potvrdila.
7. SPÔSOB PREPRAVY TOVARU DO MIESTA DODANIA
7.1. Spôsob prepravy tovaru do miesta dodania si môže objednávateľ vybrať v procese objednávania tovaru po označení tovaru a zadaní miesta dodania obsahom elektronickej objednávky podľa bodu 2.6. VOP.
7.2. Spôsoby prepravy tovaru do miesta dodania sú:
a. Preprava kuriérom s poukazom na ustanovenia bodu 5.1. – 5.3. VOP
b. Preprava Slovenskou poštou s poukazom na ustanovenia bodu 5.1. – 5.3. VOP
7.3. Informácia o cene prepravy (prepravné) a obvyklom čase trvania prepravy do miesta dodania je vždy uvedená pri konkrétnom druhu prepravy tovaru na internetovej stránke www.dantecaffe.sk.
8. DODANIE TOVARU
8.1. Záväzok dodávateľa dodať tovar je splnený odovzdaním objednaného tovaru objednávateľovi alebo oprávnenej osobe podľa bodu 2.5. VOP v mieste dodania. Objednávateľ alebo oprávnená osoba spolu s tovarom prevezme aj dodací doklad, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Dodací doklad prevzatý objednávateľom alebo oprávnenou osobou slúži zároveň ako záručný list. Dodanie a prevzatie tovaru je objednávateľ (alebo oprávnená osoba) povinný písomne potvrdiť dopravcovi na príslušnom doklade.
8.2. Záväzok dodávateľa dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak dodávateľ bol pripravený odovzdať tovar objednávateľovi alebo oprávnenej osobe v dohodnutom mieste a čase, resp. ak mu v tomto čase a mieste umožní prevzatie tovaru a objednávateľ alebo oprávnená osoba si tovar neprevzali z iných dôvodov ako sú dôvody na strane dodávateľa.
8.3. V prípade, ak si objednávateľ alebo oprávnená osoba tovar neprevezme ani na druhý pokus kuriéra o doručenie alebo si ho nevyzdvihne do uplynutia úložnej doby Slovenskej pošty a tovar sa vráti dodávateľovi, je dodávateľ oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a od objednávateľa požadovať okrem náhrady nákladov na prepravu aj ostatné náklady súvisiace s neúspešným dodaním tovaru, napr. mzdové, balné a pod. Dodávateľ sa zaväzuje, že tieto náklady nepresiahnu výšku 100 €.
9. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
9.1. Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí objednávateľom a tiež za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka). Záručná doba na kávovary a iné spotrebiče je 24 mesiacov. Ako záručný list slúži dodací doklad.
9.2. Podrobnosti o právach objednávateľa vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady a postup pri reklamácii tovaru upravuje Reklamačný poriadok, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto VOP.
9.3. Dodávateľ nezodpovedá za nemožnosť realizovať dodanie tovaru spôsobenú uvedením nesprávnych údajov v elektronickom objednávkovom formulári.
10. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
10.1. Odstúpenie objednávateľa od Kúpnej zmluvy. V zmysle § 9 a nasl. zákona 108/2000 Z.z. je objednávateľ aj bez uvedenia dôvodu oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v lehote 7 dní odo dňa jej uzavretia. Včasné odstúpenie podľa tohto bodu je účinné dňom, keď je odstúpenie doručené dodávateľovi. Odstúpenie od zmluvy musí byť písomné, inak je neplatné. Odstúpením objednávateľa od Kúpnej zmluvy sa zmluva od začiatku anuluje. Dodávateľ je povinný:
a. prevziať tovar späť od objednávateľa, pričom objednávateľ je povinný doručiť tovar dodávateľovi na vlastné náklady,
b. doručiť/vrátiť objednávateľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy kúpnu cenu zaplatenú za tovar, avšak vždy až po vrátení nepoškodeného tovaru, ktorý musí byť zabalený v originálnom obale a obsahovať pôvodné nálepky, pričom nesmú byť na nich nalepené žiadne iné nálepky, atď .
10.2. Odstúpenie dodávateľa od Kúpnej zmluvy. Dodávateľ je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy najmä z nasledovných dôvodov:
a. ak pri platbe na účet dodávateľa objednávateľ nezaplatil kúpnu cenu v lehote 7 dní od potvrdenia objednávky,
b. ak objednávateľ alebo oprávnená osoba neprevezme objednaný tovar od kuriéra v dohodnutom termíne z iných dôvodov ako sú dôvody na strane dodávateľa. Ak kuriér z rovnakého dôvodu neuspeje ani pri druhom pokuse dodať zásielku, alebo si ju objednávateľ nevyzdvihne, kým uplynie úložná doba Slovenskej pošty, má dodávateľ právo účtovať objednávateľovi náhradu nákladov nielen dopravných, ale aj ostatných, ktoré súviseli s pokusom o splnenie úlohy dodať objednaný tovar, napr. mzdových. Výška týchto nákladov môže dosiahnuť najmenej jednu tretinu ceny objednávky, maximálne však čiastku 100 €.
c. ak aj napriek všetkému úsiliu dodávateľa, ktoré možno od neho rozumne požadovať, nie je dodávateľ schopný dodať tovar, najmä z dôvodu, že tovar bol vypredaný, prestal sa vyrábať alebo dodávať, a nie je v možnostiach dodávateľa inak ho zaobstarať,
d. ak sa výrazným spôsobom zmenila cena, za ktorú dodávateľ tovar nakupuje.
10.3. Odstúpenie od zmluvy je účinné dňom, keď je odstúpenie doručené druhej strane. Pre písomné odstúpenie postačuje doručenie odstúpenia vo forme e-mailovej správy na adresu elektronickej pošty objednávateľa uvedenú v objednávke a dodávateľa uvedenú v potvrdení prijatia objednávky.
10.4. Odstúpenie od zmluvy sa však nedotýka nároku dodávateľa na náhradu škody spôsobenej na tovare a jeho obale ani nároku na náhradu nákladov dodávateľa vynaložených v súvislosti s márnym pokusom o dodanie tovaru objednávateľovi v zmysle bodu.
10.5. Nároky voči objednávateľovi je dodávateľ oprávnený uspokojiť z peňažných prostriedkov zaplatených objednávateľom a vrátiť mu peňažnú čiastku zníženú o sumu zodpovedajúcu finančným nárokom dodávateľa voči objednávateľovi.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA VOP
11.1. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňom 13.07.2012
11.2. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom nasledujúcim po dni ich zverejnenia na internetovej stránke www.dantecaffe.sk.
11.3. V prípade prevodu práv a povinností dodávateľa vyplývajúcich z internetového obchodu E-SHOP na inú osobu (fyzickú a/alebo právnickú), prechádzajú všetky práva a povinnosti dodávateľa na nového nadobúdateľa vrátane povinností vyplývajúcich z prípadných vád tovaru a taktiež povinností vyplývajúcich z právnych predpisov upravujúcich ochranu osobných údajov objednávateľov a oprávnených osôb.
11.4. Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. obsahom objednávky a potvrdenia prijatia objednávky), ustanoveniami týchto VOP, príslušnými ustanoveniami občianskeho zákonníka, zákona č. 108/2000 Z.z. pričom ustanovenia kúpnej zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov a ustanovenia týchto VOP majú prednosť pred dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.
11.5. V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Zmluvné strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení kúpnej zmluvy alebo týchto VOP je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.